Big problems ?

Det är mycket man kan undra över..Frågan är väl om jag tänker för mycket? Vad vet jag.. Varför ska allt kännas så jävla jobbigt för, varför flyter inte allt bara på som det borde göra?

Träffade F igår, det gjorde väl dagen lite bättre.. Men inte mycket som blev sagt, som vanligt. Förstår inte varför det ska vara så svårt att kunna hålla igång en konveration. Jag är helt allmänt trött på att lägga mig och förlåta hela tiden. Men om jag inte gör det, så kommer det aldrig fungera. Jag som är så envis annars... Känns som om jag hundar efter vissa personer, jag har kanske gjort det jag har kunnat? Och kanske borde lägga det på dem och inte på mig själv. Folk verkar inte förstå när man menar allvar och inte. Man borde inte behöva ta till så drastiska åtgärder för att få någonting hela normalt gjort. Känns rätt splittrat just nu, inte mycket jag trivs i med min omgivning. Ett par samtal från vissa skulle inte vara helt fel, ni som känner er träffade, är antagligen det också.

Känner mig lite halft maktlös med allt jag vill just nu, även fast jag inte har så många krav. Eller rättare sagt, jag kani nte komma på ett enda krav jag har. Ärlighet kanske...om något. Det borde inte ens vara ett krav, det borde vara en självklarthet.. Men det är kanske bara jag som känner och tycker så, då jag inte alltid får det tillbaka. Det är ju knappast jag som inte har varit ärlig mot folk, så varför ska just jag få höra saker som inte stämmer eller saker som förvrängs och vrids på? Det känns inte rättvist, men kanske är det så det fungerar i världen. Man ska inte vara för ärlig mot folk, det är kanske det folk kommit på. Det lönar sig kanske att vrida sanningen och ljuga, köra vita lögner och allt för att en människa inte ska få veta vad som egentligen skett eller sagts. Men då har jag bara en sak att säga till er - Kom ihåg vad ni sagt innan och ändra inte på det! För då är det mycket lätt att komma på er. Tro mig, inte alla som har lyckats med den förmågan.

Mycket tjat från min sida nu märker jag. Men vafan annars ska man skriva om?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback