Läkare

Ahapp nu ska jag till läkarn igen, fan det är doktorer och läkare en gång i veckan typ. Om dom någon gång kan ta tummer ur, ja ni vet vad, så skulle jag få veta det jag vill veta. Men nä, jävla process och jävla privatpraktik. Om jag hade kunnat hade jag valt nått som INTE var privat, för det första, inte lika dyrt, för det andra så skulle de inte vara provision för läkarna vilket det är nu, för det tredje skulle de bry sig mer om patienten än om pengarna på nått som inte är privat. Men där jag bor finns det bara privat, stupid. Med tanke på att jag ägnar flera timmar, faktiskt, utan att skämta, i veckan hos dessa duktiga specialläkare (NOT) så borde dom väl kunna vara lite snabbare på och se om jag har min sjukdom eller inte!? Jävlaralltså.

Högskoleprovet var ju jävligt roligt, mattedelen var väl lite sisådär, ganska förvånad att jag fick så många rätt som jag fick, och svenska delen var ju redan uträknat att det skulle gå bra, fast hade gått bättre om jag var mer koncentrerad.
Jag pluggar just nu upp Matte B, samtidigt som jag pluggar Medecinsk grundkurs, Människan Socialt & Kulturell och Psykologi. När jag är klar med Matte B söker jag till Krimonologiska Institutionen på Stockholms Högskola antagligen. Jag ska både plugga kriminologi och juridik men vet inte om det blir på ett o samma ställe eller på krim. intst. och sedan nått annat ställe för juridiken. Kommer alltså plugga allt det här parallellt med min nuvarande skola. Det kommer gå super tror jag. Men allt hänger som sagt på mina läkare vad jag kommer orka och inte.

En kurs är ju redan avklarad, och den var stor! Omvårdnad, och har fått betyg i den. Jag är glad och det känns jätteskönt att ha gått igenom hela kursen utan några problem, lämnat in allt på rätt tid osv.

Nej nu ska jag gå å reda ut mitt hår som ser ut som ett stort fågelbo, alla som har sett big brother-sannas patetiska utbrott om sitt hår vet ungefär hur jag har det nu. Jag är väl klar om några år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback